400.000 tone de otel pentru constructia celui mai lung pod maritim

China a inaugurat cel mai lung pod maritim din lume, construit pe o lungime de 55 de kilometri. Acest pod conecteaza trei puncte importante: Hong Kong, Macao si Zhuhai, iar investitia s-a ridicat la 20 de miliarde dolari, lucrarile de constructie fiind incepute in anul 2009.

Prima idee de construire a unui pod care leaga Hong Kong-ul si continentul chinez a fost a unuia dintre cei mai mari dezvoltatori imobiliari din Hong Kong: Sir Gordon Wu.

Magnatul a propus aceasta conexiune in 1983, cand metropola era inca o colonie britanica, dar a trebuit sa astepte alte doua decenii, pana cand Beijingul si autoritatile locale au acceptat viabilitatea lucrarii.

Wu se stabilise deja ca pionier in numeroase alte initiative similare, cum ar fi autostrada de 122 kilometri care leaga orasele chineze Shenzen si Guangzhou – primul drum de taxare privat care a fost deschis in tara – sau primul hotel de lux din teritoriu continental. Dar inaugurarea acestui pod maritim ii vor permite sa vizualizeze ceea ce el a definit dintotdeauna drept “cel mai mare vis” al sau.

La constructia podului  s-au folosit 400.000 de tone de otel, de aproape cinci ori mai mult decat la celebrul pod Golden Gate din San Francisco.

Principalele avantaje ale otelului structural fata de alte materiale de constructie sunt rezistenta si ductilitatea acestuia. Rigiditatea otelului in raport cu greutatea este mult mai mare decat cea a betonului.

Podurile moderne din otel beneficiaza de cele mai recente progrese in fabricatia automatizata, iar tehnicile de constructie sunt in masura sa ofere solutii economice pentru cerintele de siguranta, constructie rapida, estetica, minima intretinere si flexibilitate in utilizarea viitoare.

Un important avantaj pe care il aduce constructia acestui pod  maritim este acela ca va reduce durata de calatorie de la Hong Kong la Zhuhai pana la 30 de minute de la 3-4 ore.

De asemenea, constructia include si un segment foarte complicat din punct de vedere tehnic: un tunel submarin, intre doua insule artificiale (de 100.000 mp fiecare), construit pentru a permite tranzitul vaselor comerciale in zona.

In plus, podul a fost construit sa reziste la super-taifunuri, la vanturi puternice si la cutremure de pana la 8 grade pe scara Richter. Autoritatile chineze spun ca realizarea acestui pod este parte a unui plan de constituire a unei zone metropolitane speciale – Greater Bay Area – care ar incorpora 11 orase din zona de coasta, cu 68 de milioane de locuitori, incluzand aici si Macao si Hong Kong.

Sursa articol: http://www.tellerreport.com/news/–the-last-delirium-of-chinese-engineering–the-longest-maritime-bridge-in-the-world-.HJuPlg2o7.html

 

Share
<< Inapoi

Leave a Reply