Comisia Europeana interzice fuziunea propusa intre Tata Steel si ThyssenKrupp

Sectorul european al otelului este o industrie cheie in Spatiul Economic European. Are 360 000 de angajati in mai mult de 500 de locatii de productie din 23 de state membre ale UE. Comisia Europeana nu a aprobat crearea unei societati mixte intre producatorii de otel Tata Steel (Germania) si ThyssenKrupp (India) in temeiul Regulamentului UE privind Fuziunile.

Acest joint venture ar fi dus la reducerea concurentei si la cresterea preturilor pentru diferite tipuri de otel.

Comisarul Margrethe Vestager, responsabil de politica in domeniul concurentei, a declarat: „Otelul are o contributie cruciala pentru multe dintre lucrurile pe care le folosim in viata noastra de zi cu zi. Milioane de oameni din Europa lucreaza in aceste sectoare. Iar companiile depind de preturile competitive ale otelului pentru a vinde la nivel mondial. Fara remedii care sa raspunda preocuparilor noastre serioase privind concurenta. Fuziunea dintre Tata Steel si ThyssenKrupp ar fi dus la cresterea preturilor.

Decizii importante in sectorul european al otelului

Asadar, am interzis fuziunea pentru a evita daunele grave produse consumatorilor si clientilor industriali europeni”.

Aceasta decizie urmeaza unei anchete aprofundate a Comisiei asupra acestui joint venture. ThyssenKrupp este cel de-al doilea mare producator de otel carbon din tarile care apartin Spatiului Economic European. In timp ce Tata Steel este al treilea cel mai mare producator. De asemenea, mentine o concurenta reala pe pietele europene de otel si competitivitatea acestei industrii.

In timpul acestei anchete, Comisia a primit feedback din partea unui numar mare de clienti activi in industria de ambalare si in cea de automobile. Aceste companii depind de preturile competitive ale otelului pentru a-si oferi produsele clientilor la preturi concurentiale. Multi dintre ei au fost ingrijorati ca tranzactia ar duce la cresterea preturilor.

Comisia a concluzionat ca, pe piata otelurilor acoperite metalic si pe cea a otelui laminat pentru industria de ambalaje si pe piata otelului zincat termic pentru industria de automobile presiunea concurentiala din partea jucatorilor ramasi si a importurilor din tari terte nu ar fi fost suficient pentru a asigura o concurenta eficienta.

Ca urmare, in urma tranzactiei, clientii pentru aceste produse s-ar confrunta cu o alegere redusa de furnizori. Precum si cu preturi mai mari. Acesti clienti includ diverse companii europene, de la corporatii majore la numeroase intreprinderi mici si mijlocii (IMM-uri).

Sursa articol: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-19-2948_en.htm

Share
<< Inapoi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.



Categorii


Taguri

ro_RORomanian