Spania cere Bruxelles-ului, ca dupa Brexit, sa limiteze importurile de otel provenit din China

Spania cere Bruxelles-ului sa limiteze importurile de otel chinez dupa Brexit.

Ministrul Industriei, Comertului si Turismului, Reyes Maroto, a trimis o scrisoare Comisiei Europene pentru a solicita revizuirea „masurilor de salvgardare” sau a restrictiilor temporare ale importurilor.

Desi scrisoarea nu le mentioneaza in mod deschis, aceasta vizeaza importurile de otel din China, tara care reprezinta mai mult de jumatate din productia globala si care exporta otel la preturi la care producatorilor europeni nu pot concura, au declarat surse ministeriale.

Cererea, din 8 octombrie, se adreseaza comisarului comercial aferent, Cecilia Malmström, al carui mandat se incheie pe 31 octombrie. Ea va fi inlocuita de Phil Hogan.

Maroto precizeaza in scrisoare ca „companiile siderurgice din Uniune se afla intr-o situatie dificila, in masura in care unele linii de productie si uzine au in vedere inchiderea din cauza lipsei de cerere si a concurentei provenite din importuri.”

Odata ce Marea Britanie paraseste Uniunea Europeana, Comisia ar trebui „sa efectueze o revizuire urgenta a masurilor de salvgardare pentru a se adapta la noua situatie”, solicita ministrul.

Scrisoarea recunoaste revizuirea care a avut loc pe 4 septembrie si pe care Spania a sustinut-o, dar ministrul considera ca Brexit-ul face necesara noua analiza, mai ales daca Marea Britanie paraseste UE fara nicio intelegere.

Limitarea importurilor produselor din otel este „de mare interes pentru Spania, avand in vedere relevanta sectorului in tara noastra si dificultatile pe care le-a intampinat recent.”

In timpul mandatului lui Maroto, multinationala siderurgica Alcoa a anuntat ca va inchide doua fabrici in Spania. Incetinirea industriei auto afecteaza si producatorii nationali de otel.

Industria siderurgica spaniola a produs 14,3 milioane tone de otel in 2018, o scadere de 0,8% fata de anul precedent, potrivit UNESID. Companiile spaniole au exportat 8,5 milioane de tone in valoare de aproape 8 miliarde de euro, o crestere de 0,6% fata de 2017, potrivit Agentiei Fiscale.

Dar importurile au crescut cu 8,6% din punct de vedere al volumului (10,8 milioane tone) si cu 13,4% din punct de vedere al valorii (pana la 8,2 miliarde EUR), ceea ce a dus la un deficit al balantei comerciale pentru prima data in ultimul deceniu. Desi pretul otelului spaniol a scazut, acesta a fost in continuare cu aproape 200 € mai scump decat otelul importat: 938 € pe tona fata de 758 EUR pe tona.

Sursa articolhttps://elpais.com/elpais/2019/10/10/inenglish/1570699747_306197.html

 

Share
<< Inapoi

Leave a Reply