Constructii metalice faimoase (partea a II a)

podul brooklyn

Podul Brooklyn

Unul dintre cele mai vechi poduri suspendate construite vreodata in Statele Unite ale Americii este Podul Brooklyn. El leaga doua cartiere importante ale New York-ului: Manhattan si Borooklyn.

La inceputul secolului al XIX-lea, Brooklyn-ul nu avea nici pe departe infatisarea de astazi. Putem spune, mai degraba, ca semana, fara a exagera, cu o localitate rurala. Populatia sa numara 400.000 de locuitori, iar New York-ul avea un singur cartier – Manhattan, cu o populatie de 800.000 de locuitori. Ca o comparatie, potrivit datelor ofeite de US Census Bureau, la 1 iulie 2013, Manhattan-ul are 1.626.159 locuitori, iar Brooklyn-ul, 2,6 milioane de persoane.

Se observa foarte clar ca, in secolul XIX, se impunea construirea unui pod care sa lege Manhattan de Brooklyn.

Ideea construirii podului apartine unui imigrant german, John Roebling, care avea experienta in domeniu, deoarece in trecut el mai construise poduri suspendate. Lucrarile de constructie au inceput in anul 1869.

Poate cea mai mare inovatie adusa de John Roebling a fost folosirea otelului in constructia podului. Podul Brooklyn este primul din lume la care s-au folosit cabluri din sarma de otel pentru a sustine structura sa suspendata. La momentul inaugurarii era cel mai lung pod de pe planetă. Pentru constructie au fost folosite peste 15000 kilograme de otel.

Atunci cand otelul este tras în fire rezistenta sa creste. Un pachet relativ flexibil constituit din fire de otel este mai rezistent decat o bara de otel solid de acelasi diametru. Din acest motiv, cablurile din otel sunt mai eficiente in realizarea unui pod suspendat.

La saparea fundatiei pentru uriasele turnuri de piatra, enormele cofraje de lemn au fost scufundate in apa. Lucrarile la chesoare (constructie de beton, de otel etc., de forma unei cutii care serveste la executarea fundatiilor sub apa sau in terenurile cu multa umiditate, precum si la repararea unei nave sub linia de plutire. Sursa explicatie: dexonline.ro) au fost extrem de dificile.

Dupa ce chesoanele au fost instalate pe fundul raului, a continuat construirea turnurilor. In momentul in care acestea au atins inaltimea maxima de 92,2 metri deasupra apei, s-a trecut la instalarea celor 4 cabluri enorme ce urmau sa sutina calea ferata.

Acesta a fost primul pod suspendat care a folosit cabluri zincate, a caror lungime  totala atingea 14568 mile.

Instalarea cablurilor intre turnuri a inceput in vara lui 1877 si s-a finalizat un an si patru luni mai tarziu. A mai fost nevoie de cinci ani ca podul sa fie pregatit pentru trafic si soseaua sa fie gata.

Costul final a fost de 15 milioane de dolari, cu mult mai mult decat preconizase, initial, John Roebling. Nu se stie numarul oamenilor decedati in timpul lucrarilor de constructie la Podul Brooklyn.

Marea deschidere a podului a fost in data de 24 mai 1883.

La peste un secol de la darea in folosinta, creatia lui Roebling este folosita zilnic, cunoscuta si admirata de mii de oameni. Podul Brooklyn permite accesul automobilelor pe trei benzi pe fiecare sens. Mai dispune si de o larga pasarela pietonala, deschisa pentru pietoni si ciclisti, situata la un nivel superior benzilor pentru automobile.

Podul este iluminat de 160 de becuri de 100 W.

Articole similare:

Podul Giurgiu Ruse 

Otelul un material sustenabil pentru constructia de poduri rutiere

Share
<< Inapoi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.



Categorii


Taguri

ro_RORomanian