Otelul un material sustenabil pentru constructia de poduri rutiere

Otelul este de doua ori mai sustenabil decat alte materiale utilizate in constructia de poduri arata „Analiza comparativa a ciclului de viata pentru poduri”.
Este un studiu independent realizat in numele Rijksdienst voor Ondernemend (o organizatie guvernamentala olandeza ce sprijina antreprenoriatul, cu accent pe durabilitate si inovare) care a analizat mai multe tipuri de materiale: lemn, beton, materiale plastice compozite si otel.

Studiul „Analiza comparativa a ciclului de viata pentru poduri” a fost efectuat de Beco (firma de consultanta) care a adunat date de la furnizorii principalelor tipuri de materiale de construcții (lemn, beton, materiale plastice si otel).

S-a constatat ca otelul este eficient pentru constructia de poduri rutiere, datorita greutatii relativ scazute si a excelentelor proprietati de reciclare.

Bauke Bonnema, Director General al Centrului de constructii NL la Tata Steel : „Rezultatul acestui studiu are mare importanta pentru designeri/ arhitecti, firmele de constructii si responsabilii de achizitie a materialelor pentru diferite proiecte. Tot mai mult, sustenabilitatea a devenit un factor important in alegerea materialelor de constructii. Studiul confirma faptul ca otelul este un material extrem de sustenabil”.

Majoritatea oamenilor nu realizeaza ca otelul poate fi reciclat in continuu fara a-si pierde calitatile. In plus otelul reciclat poate fi transformat intr-un otel de calitate superioara celui initial, o caracteristica unica a otelului. Lemnul si compozitele din plastic fiind arse la sfarsitul ciclului de viata.

Din punct de vedere al resurselor societatea noastra trebuie sa se transforme intr-o economie circulara, in care materialele pot fi reintroduse in ciclu. De aceea acest studiu a luat in considerare intregul ciclu de viata a diferitelor materiale, un pas necesar pentru a emite o judecata corecta privind sustenabilitatea materialelor.

Otelul este perfect sustenabil si in conformitate cu soliciatrea Comisiei Europene pentru crearea unei economii circulare care sa conserve materialele si resursele.

Otelurile elaborate azi sunt extrem de rezistente, rezultand structuri din ce in ce mai usoare. Utilizand otelul podurile construite pot fi de 4-8 ori mai usoare decat podurile din beton. Folosind marcile si clasele de otel disponibile in prezent, cu cantitatea initiala de otel utilizata pentru a construi Turnul Eiffel  s-ar putea realiza trei Turnuri Eiffel.

Corectitudinea si obiectivitatea studiului fost supravegheata de un comitet director format din experti in domeniul constructiilor si a sustenabilitatii din partea guvernului olandez Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, Ministerul Infrastructurii, Bam InfraConsult si consultanta de mediu NIBE. Studiul a fost revizuit, de asemenea, de catre experti de mediu de la Universitatea din Amsterdam (IVAM).

Sursa: http://www.worldsteel.org/media-centre/Industry-member-news/2014-Member-News/Steel-is-the-sustainable-material-for-road-bridges–says-Dutch-government-report.html

 

Share
<< Inapoi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.



Categorii


Taguri

ro_RORomanian