Podurile din otel – un element esential pentru infratructura societatii moderne

Stiati ca un pod din otel este de patru ori mai usor decat unul din beton? In societatea moderna podurile construite din otel joaca un rol esential in infrastructura unei tari.

Principalele avantaje ale otelului structural fata de alte materiale de constructie sunt rezistenta si ductilitatea acestuia. Rigiditatea otelului in raport cu greutatea este mult mai mare decat cea a betonului. Astfel, otelul structural este un material eficient si economic pentru constructia de poduri. Acest material a fost o solutie fireasca pentru constructia de poduri cu deschidere mare inca din 1890, cand podul Firth of Forth, cel mai mare pod din otel la acel moment, a fost finalizat.

Otelul este intr-adevar, potrivit pentru majoritatea gamei de deschideri, dar mai ales pentru deschideri mai mari. Podurile din otel sunt clasificate in functie de:

– tipul de trafic sustinut

– tipul sistemului structural principal

– pozitia carosabilului in raport cu sistemul structural principal.

Urmatoarele sunt cateva dintre avantajele podurilor din otel care au contribuit la popularitatea lor in Europa si in multe alte tari dezvoltate:

– acestea pot sustine sarcini grele pe deschideri mari, avand in acelasi timp nevoie de fundatii relativ mici

– otelul are un avantaj pentru structurile unde viteza de constructie este vitala, deoarece cat mai multe elemente pot fi prefabricate si asamblate la fata locului

– in mediul urban, unde traficul este congestionat si spatiul de lucru limitat, poduri din otel pot fi construite cu perturbari minime pentru comunitate

– o eficienta mai mare este atinsa decat pentru structurile din beton atunci cand se ia in calcul rezistenta la fortele seismice si la cele produse de rafalele de vant

– durata de viata a podurilor din otel este mai lunga decat cea a podurilor din beton

– datorita adancimii de constructie mica, poduri metalice ofera un aspect zvelt, care le face atractive din punct de vedere estetic;  adancimea redusa contribuie, de asemenea, la costul redus al digurilor.

Inginerii care proiecteaza podurile trebuie sa ia in calcul distanta care urmeaza sa fie acoperita, precum si tipul de trafic pentru care acesta este construit. Un pod pentru masini si trenuri trebuie sa fie mai rezistent decat un simplu pod pietonal.

Share
<< Inapoi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.



Categorii


Taguri

ro_RORomanian